Novinky a trendy ze světa krásy / prosinec

Jsou tu předvánoční kosmetické trendy, v nichž se můžete těšit na řadu zajímavých průzkumů (pozor: nejčastějším dárkem Čechů svému partnerovi je kosmetika!), ale také praktických rad (třebas, jak vystavit zboží, aby se co nejlépe prodávalo)!

péče-o-pleť-essenté

K Vánocům Češi partnerovi nejčastěji kupují kosmetiku

Vánoce v Česku slaví 96 % obyvatel, 9 z 10 udržuje alespoň nějaké vánoční tradice a 97 % z nich nakupuje dárky svým blízkým, nejčastěji partnerovi a dětem – vyplývá to z průzkumu agentury Nielsen Admosphere pro společnost PROFI CREDIT.

Mezi nejoblíbenější dárky pro partnery je na první místě kosmetika a vouchery na kosmetické služby (47 %), na druhém místě je pak oblečení (40 %). To vede i u dárků, které kupují rodiče dětem (44 %), na druhé příčce jsou pak hračky (41 %). A v jakých průměrných cenách se dárky pohybují? Podle průzkumu více než polovina dotazovaných utratí za dárek pro partnera nebo dítě cca 2 000 korun.

Nová metoda zobrazí nechtěné chemikálie v naší kůži

Do našeho životního prostředí se uvolňuje stále více chemikálií. Ale zatím nebylo možné zjistit, které, a v jakém množství se pak dostávají do naší pleti. Aktuální studie z Chalmers University of Technology a University of Gothenburg ukazuje, že nová metoda tzv. chemického zobrazování, může poskytnout zcela komplexní informace o lidské pokožce. Umožňuje totiž pozorovat všechny její vrstvy a s velmi vysokou mírou přesnosti měřit přítomnost prakticky jakékoliv látky.

A jak takové chemické zobrazování probíhá? Použitím laserového nebo iontového paprsku se analyzuje část pokožky pomocí hmotnostního spektrometru. Každá tečka nebo pixel úseku, který paprsek zasáhne, poskytuje informace, které se používají ke klasifikaci chemických látek přítomných v kůži podle molekulové hmotnosti. Chemické informace se pak spojí do digitálního obrazu, který ukazuje obsah látek v kůži.

Kromě toho, že nám nová metoda odhalí dosud skryté informace o neblahých látkách přítomných v naší kůži, její existence dává výzkumníkům velké příležitosti pro vývoj léčiv a kosmetiky.

Jak správně vystavit kosmetické produkty

“Důležité není množství vystavených produktů, ale informace o nich,” tvrdí Kate Nightingale z konzultantské společnosti Style Psychology, která se svým týmem provedla studii, jak ideálně vystavit kosmetické produkty, aby zákazníka upoutaly na co nejdelší možnou dobu.

“Nepotřebujete mít vystaveno od každého produktu patnáct kusů, důležité je vyvolat interakci se zákazníkem. Až 25 % našeho prostoru určeného pro prezentaci produktů v prodejně nebo v kosmetickém salonu bychom tak měli věnovat informacím, ať už v podobě designových plakátů, letáčků nebo brožurek zajímavého pojetí a velikosti, anebo přímo prostoru, kde si zákazník může produkt vyzkoušet na vlastní kůži, což je ten nejefektivnější marketingový nástroj.”

Česko je (levný) kosmetický ráj

Alespoň co se týká finanční dostupnosti kosmetických služeb a produktů. Vyplývá to z průzkumu Beauty Price Index, který společnost provedla v 50 zemích světa. Česká republika se umístila na šesté příčce (po Vietnamu, Indii, JAR, Thajsku a Egyptu) co se týká nejnižších cen. Na druhém konci je Venezuela, kde za kosmetickou péči zaplatí lidé nejvíce.

Za naše umístění mohou podle odborníků především nízké ceny za zákroky estetické plastické chirurgie. Plastická operace nosu je u nás podle průzkumu ze všech zkoumaných zemích dokonce nejlevnější (cca 18 000 Kč) a například s plastikou prsou jsme na 10. místě (cca 62 tisíc korun). Co se týká kosmetických produktů, na 7. místě v nejnižších cenách jsme se umístili u cen rtěnek a na 9. pak s cenami hydratačních sér.

Ve druhé polovině žebříčku jsme se umístili pouze s procedurou brazilského vosku (až 28. místo) a průměrnou cenou za oční stíny (29. místo).

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžeme Vám posílat newsletter?

Můžeme Vám posílat newsletter?

Naše články nejsou nudné, Váš email nikomu nedáme, to slibujeme!

Essenté Team

Děkujeme, hned posíláme potvrzovací email!