Procházíme jedním z nejnáročnějších období, kdy jsou naše kosmetické salony z důvodu epidemie koronaviru COVID-19 zavřeny. Příjmy chybí a náklady mnohdy nemizí… Připravili jsme pro vás 7 praktických rad a doporučení, které vám pomůžou současnou obtížnou situaci v podnikání lépe zvládnout.
1. Aktivita je na místě, i když je salon zavřený
Současný stav a zavření salonu sice nemůžeme ovlivnit, ale je třeba zůstat aktivní. Smiřte se s tím, že budete možná muset upustit od svých dřívějších plánů a výhledů, pozorně sledujte aktuální dění a využijte veškeré pomoci a jakékoliv šance, která se nabízí… Pomoc státu není zanedbatelná – využijte proto svých možností a nároků na maximum.
O tom, jakou pomoc nabízí v současné situaci stát, se dočtete v našem článku zde.
2. Počítejte a optimalizujte
Udělejte si přehled svých výdajů a pokuste se je maximálně optimalizovat. Aktivně komunikujte s bankami, pronajímatelem, leasingovými společnostmi… Pro firmu v krizi je klíčové zajistit si co největší objem disponibilních prostředků, tzn. včas a s předstihem jednat s bankou a leasingovým partnerem o odkladu splátek.
Pokud máte zaměstnance, jednejte s nimi o splátkování mezd. Se „svými lidmi“ mluvte vždy otevřeně a pravdivě. Vytipujte nejohroženější skupiny (samoživitelé, oba partneři zaměstnaní ve firmě, lidé nemocní nebo v karanténě) a rozhodněte, jak jim pomůžete, a oznamte to ostatním.
3. Základem je dobrá komunikace s klienty
Se svými klientkami nadále aktivně komunikujte, to je naprostá priorita, na kterou byste se měly soustředit! Příkladem může být osobní dopis, který jim rozešlete e-mailem. Důležité je, dát v něm klientkám najevo, že na ně myslíte i v téhle obtížné době, a těšíte se, až se s nimi opět setkáte v normálním čase…
Zároveň jim můžete nabídnout možnost nakoupit si u vás do zásoby kosmetické přípravky pro domácí péči do doby, než budou moct osobně přijít na ošetření do kosmetického salonu. Můžete jim také připravit výhodné vouchery, které jim zajistí přednostní a výhodné ošetření, jakmile se dveře vašeho kosmetického salonu zase otevřou. Také je ujistěte o bezpečné formě předání produktů a možnostech platby, ať už na účet, kartou nebo v hotovosti, kterou vám třeba mohou předat v přesně stanovené částce v obálce.
Především však komunikujte s klientkami o všem, co pro ně chystáte nového.
Příklad formulace dopisu klientkám:
Pěkný den Evo,
je mi líto, že vzhledem k současné krizové situaci způsobené koronavirem Vás nemůžu osobně přivítat v našem salonu. Věřím, že jste Vy i celá Vaše rodina v pořádku, a trávíte tuto zvláštní dobu, pokud možno, v klidu.
Pokud by Vám chyběl některý z kosmetických přípravků Essenté, na které jste zvyklá, případně byste chtěla vyzkoušet nějaký jiný určený pro domácí péči, neváhejte mě prosím kontaktovat. Ráda Vám ho objednám a určitě vymyslíme i bezpečné předání.
Pokud byste měla zájem, můžete si také už nyní zakoupit dárkový voucher, který Vám zároveň zajistí přednostní ošetření, jakmile se náš salon zase otevře.
Přeji Vám pevné zdraví a těším se na brzké shledání.
Vaše kosmetička Klára
4. Čas na přehlednou dokumentaci
Při každodenní práci v salonu se jen obtížně hledá vhodná doba na to, udělat si pořádek v administrativě. Využijte volný čas k tomu, abyste si přehledně roztřídily doklady a účty (jak pracovní, tak rodinné), a vše založily do šanonů. Praktické také bude, připravit si už nyní podklady k daňovému přiznání, protože po otevření salonů nebude času nazbyt.
Hezky v klidu si spočítejte náklady, promyslete a propočítejte si svůj ceník, skladbu ošetření, bonusy i slevové akce.
5. Využijte času nuceného volna na oživení a redesign salonu
Nečekanou pracovní odmlku můžete dobře využít k tomu, na co vám při běžném provozu nezbýval čas – teď je ta správná doba maximálně vylepšit prostory salonu. Základem bude generální úklid, umytí oken, vymalování interiéru… Můžete také promyslet a zrealizovat nové výlepy výlohy, anebo vymyslet nový reklamní poutač. Využijte zkrátka času navíc k čemukoliv, co byste při normálním provozu těžko zvládly, nebo byste kvůli tomu musely třeba i zavřít.
Samozřejmě není nutné hned nakupovat celé nové zařízení. Ale i v dnešní době funguje spousta e-shopů, kde se dá za rozumnou cenu koupit drobný nábytek nebo doplňky, které interiér příjemně oživí a dodají mu punc novoty.
Co třeba vyměnit už okoukané obrázky na stěnách za moderní černobílé velkoformátové fotografie krásných ženských tváří, na které se budou klientky rády dívat a budou pro ně inspirací? Anebo co konečně přetřít tu starou poličku nějakou oku ladící barvou a nachystat ji pro vystavení nových produktů?
A určitě nezapomeňte své klientky o všech novinkách, které pro ně chystáte, průběžně informovat, aby se mohly na znovuotevření salonu náležitě těšit.
6. Vyzkoušejte myFox
MyFox je k dispozici jako mobilní aplikace pro Android a Apple iOS a prokáže vám do budoucna dobrou službu: Rezervační systém vám pomůže zvládnout nápor klientek, až se salony znovu otevřou, a ty jistě budou nadšené z nové možnosti objednávat se online i z automatických SMS připomínek.
Jak na to: Registrujte se na www.myFox.cz s kódem ES-FOX20 pro získání 20% slevy.
Tip: Pokud vás program osloví a budete ho chtít používat, koncová cena kompletního myFoxu je 575 Kč na měsíc, zjednodušeného myFoxu Easy EET pak 299 Kč na měsíc. Pro salony ESSENTÉ platí navíc sleva 20 % z koncových cen (stačí zadat kód ES-FOX20).
7. Čas nechte pracovat pro sebe
Kolikrát za poslední rok jste si řekla „To bych ráda, ale nemám na to čas…“ Tak teď ho máte. I když je to za cenu velkých starostí a nejistoty, pokuste se sama sobě naordinovat klid a docela „sobecky“ využijte čas pro sebe – na to, co vám dělá radost a co můžete v téhle zvláštní době uskutečňovat. Věnujte se třeba józe, kreslení nebo studiu a získávání odborných informací, které můžete uplatnit při své práci.
Možná vás také napadne, jak můžete zlepšit nabídku služeb pro své zákaznice, a jaké pro to uděláte kroky. Konečně máte čas na stanovení marketingového plánu… A opět: to vše je důvod ke komunikaci s klientkami, které můžete hned po otevření salonu na novinky nalákat. A že se už nyní toho času jistě nemohou dočkat…
Znáte heslo „Co nás nezabije, to nás posílí“? Asi není pravdivějšího hesla do této doby…
Držme si palce a věřme, že bude líp!
Váš tým Essenté