Manuál pro kosmetičky, jak si udržet zákaznice

Jsme ve druhé vlně epidemie Covid-19. Připravte se na ni, komunikujte se svými zákaznicemi, ujistěte je o své přízni a hlavně o tom, že se u vás i v tomto nelehkém období mohou cítit maximálně bezpečně. Jistě to ocení… A myslete také na vlastní bezpečnost. Připravili jsme velký manuál, jak současnou situaci dobře zvládnout.

Inspirace_essente_imagio

Otázek, které před námi nyní vyvstávají, je mnoho, a možná jste už druhou vlnu koronaviru pocítila i ve vlastním salonu. Například nižším počtem klientek nebo všudypřítomnou nejistotou. Proto je nyní třeba udělat vše pro to, abyste si stávající klientky udržela.

Připravili jsme pro vás přehled současných opatření (k 22. 9. 2020) a rady, jak postupovat, aby vaše případné škody a ztráty byly co nejmenší. 

Vytvořte ve svém salonu důvěryhodnou atmosféru 

Od 18. 9. 2020 je povinnost nosit roušky ve všech vnitřních prostorech po celé České republice. To znamená i v kosmetických salonech. Panika ale není na místě. V prvé řadě ujistěte své klientky, že dodržujete maximální hygienická opatření, aby se nadále cítily komfortně, bezpečně a čas věnovaný sobě si u vás – jako vždy – krásně užily.

Inspirace_essente_depositphotos.com

Čistota = důvěra

Salon mějte nyní co nejpečlivěji uklizený, perfektně čistý, myslete i na detaily. 

Předem ujistěte klientku o dodržování bezpečnosti v salonu

Objednávejte klientky vždy na daný čas, aby se nepotkávaly s ostatními, případně na recepci umistěte příjemně graficky upravenou ceduli “Prosím, udržujte rozestupy, chráníte druhé i sebe” a druhou třeba ve stylu “Všechny prostory pečlivě a pravidelně dezinfikujeme”.

Klientka mnohdy neví, co má při návštěvě salonu očekávat. Hned po příchodu jí proto nabídněte dezinfekci (volte takovou, která má příjemnou vůni) – v Praze i v dalších regionech přibývá povinnost dezinfikovat si ruce při vstupu do všech vnitřních prostor (další aktuální opatření najdete zde).  

Hned po příchodu svou klientku také mile informujte o tom, že roušku si už za chvilinku – těsně před ošetřením – bude moct sundat. Navoďte příjemnou atmosféru a doporučte jí, ať se nechá hýčkat beze slov…

Vždy pracujte s rouškou

Roušku, respirátor nebo štít mějte v salonu na sobě po celou dobu návštěvy zákaznice, a to už od jejího příchodu. Je možné, že koronavirus jen tak nevymizí, proto vezměte bezpečnostní opatření za svá a chraňte především sebe. Ano, v roušce se špatně dýchá, hůře se komunikuje, a i pro vaši pleť je to náročné…, ale chránit se vyplatí. Nákaza či karanténa by znamenaly zavření vašeho salonu a ztrátu zisku. 

Myslete na to, že látková rouška nebo ústenka musí chránit ústa i nos a je nutné je měnit nejpozději po 3 hodinách. Jednorázové roušky likvidujte jako infekční odpad.

Kromě samotného ošetření minimalizujte doteky

Při komunikaci s příchozí zákaznicí dodržujte odstup (ideálně 1,5 metru). Nepodávejte si ruce, neobjímejte se. Současná situace tomu není nakloněná, o to více natrénujte vřelý usměv očima.

Po celou dobu ošetření myslete na to, abyste se dotýkala jen klientčina, ne svého, obličeje.Inspirace_essente_imagio

Na prvním místě chraňte sebe

Komunikace s klientkou je přesto více než důležitá. Můžete jí doporučit, aby si ošetření maximálně užila a méně mluvila. Případně i vy omezte tok svých slov – můžete naslouchat, usmívat se očima, přikývnout… A pozor: snažte se nemračit, čelo je – kromě očí – přece jen jedna z mála oblastí, která je o to více viditelná. 

Příjemnou atmosféru navodíte také jemnou relaxační hudbou, při níž se klientka krásně uvolní a do povídání se jí ani nebude chtít. Čemu se naopak rozhodně vyhněte, je puštěné rádio, z něhož se ozývají negativní zprávy o současném dění!

Před každým ošetřením si řádně umyjte ruce mýdlem a následně je dezinfikujte. To samé udělejte po celém kosmetickém ošetření nebo po převzetí peněz (pokud můžete, volte bezkontaktní platby kartou).

Po ošetření vydezinfikujte všechny předměty, kterých jste se dotkla

Vždy dezinfikujte všechny předměty, kterých jste se dotkla v průběhu ošetření, a pravidelně dezinfikujte všechny plochy na pracovišti.

Důslednou hygienu dodržujte také při péči o všechny kosmetické pomůcky, jako jsou štětce a houbičky na make-up apod. Pravidelně je myjte ve vlažné vodě s jemným mýdlem, a to tak dlouho, dokud z nich neteče čistá voda. Pak je důkladně vysušte a nechte doschnout. Plochy krabiček, zrcátek a další plochy pravidelně čistěte dezinfekčními ubrousky či spreji.

Hygienická pravidla dodržujte i při používání kosmetických přípravků: pokud nemají pumpičku, použijte špachtličku – do krému nesahejte prsty. Za nehty se nachází celá řada bakterií a mikrobů, které mohou produkt znehodnotit a urychlit jeho expiraci. I tyto přípravky otřete jednou za čas dezinfekčním ubrouskem.

Inspirace_essente_depositphotos.comPlatby bezkontaktně

Zvažte, zda není na čase si konečně (nyní také pro vaše bezpečí) pořídit dlouho plánovaný terminál pro platby kartou? Klientky jsou dnes už na tento typ bezpečné platby zvyklé a jistě tuto novinku ocení…

Mezi návštěvami klientek si nechávejte časový odstup

Po ošetření neprodlužujte další komunikaci s klientkou, abyste omezila délku kontaktu s ní a měla čas na pečlivou dezinfekci a přípravu prostor pro další zákaznici.

Prostory také vždy náležitě vyvětrejte. Použít můžete bylinkové dezinfekční spreje do vzduchu, které navíc krásně provoní celý prostor.

Pokud nabízíte více služeb, provozovny rozdělte

Pokud váš salon nabízí více služeb a máte propojené prostory, jako například kosmetika, kadeřnictví, manikúra, pedikúra apod., myslete na dostatek prostoru mezi sebou i na to, aby bezpečnostní pokyny dodržovaly i vaše kolegyně a jejich klientky. 

Pokud můžete, prostory oddělte, ideálně uzavřenými dveřmi, anebo si rozdělte pracovní dobu, aby se potkávalo co nejméně lidí. Toto řešení se vám navíc může vyplatit i do budoucna, protože nikdo neví, zda je druhá vlna současné epidemie poslední…

Připravte se na nepříjemnosti a naučte se je vytěsnit

Ano, stane se, že si před klientkou kýchnete, potřebujete se vysmrkat… Zkuste takové situaci předcházet, odejít stranou a eliminovat zvuk s ní spojený. Mohou nastat horší věci…

Může se vám stát, že přijde klientka, která je zatvrzelá odpůrkyně roušek. Nesnažte se s ní diskutovat, je to její věc a vy sama jste chráněná. Ostatně přišla na kosmetické ošetření, měla by tedy dodržovat pravidla. Proto jí na lehátku při ošetření doporučte odpočívat – mlčky. 

Vaším cílem je za všech okolností zachovat maximální bezpečnostní opatření a salon udržet v provozu a tak, aby se v něm cítily všechny klientky bezpečně! S klientkami si takto možná dokonce dokážete vytvořit mnohem hlubší a trvalejší vazby. Jste tu pro ně, mohou vám důvěřovat a nadále jim poskytujete špičkovou péči, po které v této době více než kdy jindy touží.

Inspirace_essente_depositphotos.com

Udržte si zákaznice

Se svými klientkami nadále aktivně komunikujte, to je naprostá priorita, na kterou byste se měla soustředit! Nabídněte jim jakékoliv nové nebo bonusové služby k ošetření, možnost nakoupit si u vás výhodně kosmetické přípravky pro domácí péči apod.

Na sociálních sítích, v newsletterech i kdekoliv jinde neváhejte své klientky co nejdříve ujistit o tom, že dodržujete všechna hygienická a bezpečnostní pravidla, a proto se u vás budou cítit bezpečně.

Můžete tak učinit větami typu: “Vaše bezpečí je pro nás na prvním místě. Dodržujeme nejpřísnější hygienické předpisy. Prostory pečlivě a pravidelně dezinfikujeme,“ apod.

A nezapomínejte v toto náročné období ani na sebe – posilujte vlastní imunitu vitamíny, výlety do přírody a hlavně dobrou náladou!

Váš tým Essenté

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*