Novinky a trendy ze světa krásy / říjen 2017

Navštívili jsme známé beauty veletrhy, vyzpovídali odborníky a přinášíme vám to nejzajímavější, co se právě nyní ve světě krásy a kosmetiky děje.

dama-v-zeleni-web

Jak dostat muže do salonů krásy

To je hlavní téma, nad nímž se dnes odborníci z řad kosmetických salónů, kadeřnictví, barber shopů, ale také marketingoví specialisté zamýšlejí čím dál víc. Muži dnes totiž mnohem déle zůstávají single, dbají na svůj vzhled a také jsou ochotni za péči o sebe utrácet.

Britské barber shopy zaznamenaly například minulý rok o 3 % vyšší návštěvnost zákazníků – ve srovnání s ženami, které do salonů krásy a kadeřnictví docházejí, to však nepovažují za nijak velký nárůst. Odborníci proto přemýšlejí, jak ještě více muže motivovat, aby o sebe pečovali.

Kate Nightingale z konzultantské společnosti Style Psychology vidí velké šance především u mladší generace žijící ve velkých městech. Podle Marcus Allena z řetězce luxusních salonů pro businessman The Refinery dnešní muži potřebují zpětnou vazbu okolí.

“Když si nového účesu všimne partnerka nebo kolegyně v práci, je to pro muže většinou ta největší motivace začít se o sebe více starat. Dalším impulsem je pak rozhodně atmosféra a příjemné působení místa, kam se za těmito službami vydávají. Velkého úspěchu ve vytváření unikátní atmosféry plné hýčkání dosahují zejména barber shopy. Salony krásy a kadeřnictví na sobě v tomto směru ještě bohužel musí více pracovat.”

I tady se ale svět krásy mění a přizpůsobuje postupně také mužům. “Trendy jsou dnes náročné účesy, které vyžadují profesionální úpravu každých 14 dnů. A v tomto udávání směrů v pánských účesech nám notně pomáhají známí fotbalisté,” doplňuje odborník s tím, že u barber hopů je zase velká výhoda současného trendu stylingu upravených vousů.

A jak nejlépe získat mužské zákazníky pro kosmetické produkty? Nejlépe podle průzkumů u mužů funguje osobní zkušenost – to, že si přípravek vyzkoušejí, pocítí ho na vlastní kůži, ovlivňuje je také vůně, jejíž moci kosmetické firmy u svých produktů většinou dostatečně nevyužívají. I muži si totiž podle nich potřebují k produktu vytvořit emoční vazbu, ale zároveň získat důkazy, že skutečně fungují.

„Proto jim vše vysvětlujte a hlavně názorně ukazujte. A buďte kreativní – nabízejte jim nové věci a především nové služby. Tento rok jsme například začali více propagovat úpravu obočí u mužů. Malinko jsme ho upravili tady, támhle… a když muži sami viděli tu změnu, tato služba se pro ně postupně stala při návštěvě salonu naprostou samozřejmostí. Vy víte nejlíp, co by měl zákazník chtít, jen mu to musíte umět dobře prodat,” uzavírá Marcus Allen.

Luxusní kosmetiku a služby už dávno neurčuje cena!

Luxusní zboží a služby v kosmetice už dávno neurčují jen vysoké ceny, limitované edice anebo VIP místa, kde se prodávají. Na konferenci INNOCOS v Lisabonu zasedli minulý týden nad tímto tématem odborníci a shodli se na tom, že luxus zboží nebo značky spočívá dnes v něčem jiném. Zákazníci jsou mnohem náročnější a i od těchto produktů a služeb očekávají především autenticitu a zážitky. Luxus zkrátka není o ceně, ale o přidané hodnotě. Kosmetické značky začínají spolupracovat s odborníky na zdravé stravování, pohyb, relaxaci, spojují se s blogery a vytváření vlastní onlinové magazíny, v nichž lidem radí, a vytvářejí si tak punc skutečných odborníků, kteří se ve svém oboru vyznají a o své zkušenosti se neváhají podělit se svými zákazníky i širokou veřejností, která se může stát jejich potenciálními zákazníky.

Dvě třetiny Čechů utratí za kosmetiku 600 Kč měsíčně

Dvě třetiny Čechů utratí za kosmetické produkty průměrně 600 Kč za měsíc. Největší roli při jejich výběru hraje vůně, následuje cena a kvalita je až na třetím místě. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury GfK, který provedla na 7 skupinách respondentů podle toho, jakým způsobem nakupují.

Tzv. šetřiví zákazníci (zhruba pětina) jsou starší lidé z menších měst, kteří utratí měsíčně za kosmetické produkty cca 480 korun. Tzv. toužící zákazníci jsou většinou maminky na mateřské dovolené a studentky, které si mohou dovolit utratit měsíčně zhruba 470 korun. Nejvíce naopak utrácejí tzv. náročné zákaznice, ženy středního věku s vyšším příjmem, které vydají měsíčně za kosmetiku 943 korun.

Dvě třetiny Čechů nakupují nejčastěji v kamenných prodejnách drogistických řetězců. Sílí také pozice přímých prodejců a internetových e-shopů, kde nejvíce nakupují parfémy a dekorativní kosmetiku.

Prokázáno: Aplikace botulotoxinu ovlivňuje mimoslovní komunikaci

Vyjadřování svých pocitů mimikou je podle odborníků jeden z nejdůležitějších komunikačních kanálů. Po aplikaci botulotoxinu jsou ovšem u dotyčné osoby dané partie paralyzované a nedokážou podávat druhé osobě náležitou zpětnou vazbu. Působí proto neempaticky a odtažitě – tvrdí to vědci z International School for Advanced Studies (SISSA) v italském Terstu, kteří tuto zajímavou studii provedli.

“V praxi to funguje tak, že při kontaktu s druhou osobou jsme jejím obrazem. Pokud se zamračí, nutí i nás se zamračit. Pokud se usměje, usmějeme se taky. Zkrátka automaticky reagujeme na to, co vidíme – bez nutnosti slov se do ní vciťujeme. Právě to ale u lidí s aplikací botulotoxinu nenastává. Vše se totiž děje podvědomě a paralyzované svaly zkrátka nereagují,” vysvětluje Jenny Baumeister ze SISSA.

Tým vědců provedl studii na lidech před a dva týdny po aplikaci botulotoxinu a závěry byly skutečně překvapivé: Zatímco u první skupiny probíhala úspěšná mimoslovní komunikace, u skupiny druhé se to ukázalo být problémem. Osoby bez aplikace botulotoxinu vysílaly ke svým kolegům signály, které jim nebyly vráceny, a proto cítily z jejich strany málo zájmu.

Na ochranu před sluníčkem nezapomínejte ani v soláriích

Americká Academy of Dermatology Summary varuje nejen před přílišným opalováním v létě, ale i před návštěvami solárií, do nichž nyní možná lidé se ztrátou opálení plánují vyrazit.

„Ultrafialové záření, kterému jsou lidé v soláriích vystaveni, nemusí vést jen k riziku rakoviny kůže, ale také bylo prokázáno její předčasné stárnutí. Používejte proto i tady krémy s vysokým stupněm ochrany a braňte se ztrátě elasticity kůže, vzniku pigmentových skvrn a vrásek,” říká dermatoložka Arianne Shadi Kourosh.

Opalováním v soláriu by rozhodně nedoporučila osobám mladším 18 let, lidem s fototypem kůže I, těhotným a těm, u nichž v rodině se vyskytla rakovina kůže. “U ostatních bych apelovala na patřičnou UV ochranu i dodržování nošení ochranných brýlí.”

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*