Desatero pro otevření kosmetických salonů v době infekce COVID-19

Od 11. května mohou kosmetičky podle ministerstva zdravotnictví znovu obnovit své služby a otevřít své salony, to vše ale za maximálního dodržování hygienických a bezpečnostních pravidel. Připravili jsme proto článek, jak postupovat (aktualizováno k 27. dubnu 2020).

Inspirace_essente_imagio
Jistě se už nemůžete dočkat, až svůj nablýskaný salon otevřete, a po nechtěné pauze znovu se vší parádou přivítáte své klientky. Než se ale pustíte naplno a s novou energií do práce, zamyslete se nad tím, jak oběma stranám zajistit bezpečné a čisté prostředí s minimální možností přenosu virů a bakterií.

Věříme, že se bude jednat pouze o dočasná opatření, která ale jako když najdete i v době klasických chřipkových epidemií…

1. V salonu jste jen vy a zákaznice

Už při objednávání upozorněte zákaznici, ať přijde do salonu skutečně až na objednaný čas, a v salonu vždy dodržte počet jeden na jednoho – tedy kosmetička a ošetřovaná osoba.

To se vztahuje i na případ, kdy salon nabízí více služeb – je doporučeno rozdělit si pracovní dobu.

Máte-li propojené prostory, kde se nabízejí další služby jako například kadeřnictví, manikúra, pedikúra apod., prostory musí být od sebe důsledně odděleny uzavřenými dveřmi.

Mezi jednotlivými zákaznicemi si vždy dávejte časovou rezervu, aby nedošlo k tomu, že se u vás potkají dvě osoby, a také, abyste stihla vše pečlivě vydezinfikovat a prostory náležitě vyvětrat. Použít můžete také bylinkové dezinfekční spreje do vzduchu, které navíc krásně provoní celý prostor.

2. Kromě samotného ošetření minimalizujte doteky

Při komunikaci s příchozí zákaznicí dodržujte odstup nejméně 1,5 metru.

Nepodávejte si ruce, neobjímejte se.

3. Omezte komunikaci, dopřejte zákaznici odpočinek beze slov

Mluvte co nejméně a požádejte o to samé také zákaznici. Navoďte příjemnou atmosféru a doporučte jí, aby si skutečně beze slov a myšlenek odpočinula…

4. Na osobní předměty vyhraďte zákaznici speciální místo

Pro uložení oblečení a osobních předmětů vyhraďte zákaznici speciální místo, které lze snadno dezinfikovat – například v oddělené skříňce.

Inspirace_essente_depositphotos.com

5. Ruce si dezinfikuje kosmetička i zákaznice

Bezprostředně před ošetřením požádejte zákaznici, aby si umyla a vydezinfikovala ruce (používejte tekutá, ne tuhá mýdla).

Používejte jednorázové ručníky.

Stejně postupujte i vy – před každým ošetřením si řádně umyjte ruce mýdlem a následně je dezinfikujte.

To samé udělejte po celém kosmetickém ošetření nebo po převzetí peněz (pokud můžete, volte bezkontaktní platby kartou).

6. Po ošetření vydezinfikujte všechny předměty, kterých jste se dotkly

Vždy dezinfikujte také všechny předměty, kterých jste se dotkla v průběhu ošetření vy i zákaznice.

Veškerý použitý materiál odstraňte do infekčního odpadu.

Pravidelně dezinfikujte všechny plochy na pracovišti.

Důslednou hygienu dodržujte také při péči o všechny kosmetické pomůcky, jako jsou štětce a houbičky na make-up apod. Pravidelně je myjte ve vlažné vodě s jemným mýdlem, a to tak dlouho, dokud z nich neteče čistá voda. Pak je důkladně vysušte a nechte doschnout. Plochy krabiček, zrcátek a další plochy pravidelně čistěte dezinfekčními ubrousky či spreji.

Hygienická pravidla dodržujte i při používání kosmetických přípravků: pokud nemají pumpičku, použijte špachtličku, vatovou tyčinku nebo držadlo lžičky – do krému nesahejte prsty. Za nehty se nachází celá řada bakterií a mikrobů, které mohou produkt znehodnotit a urychlit jeho expiraci. I tyto přípravky otřete jednou za čas dezinfekčním ubrouskem.

7. Vždy pracujte s rouškou

Roušku, respirátor nebo štít mějte v salonu na sobě po celou dobu návštěvy zákaznice, a to už od jejího příchodu.

Myslete na to, že látková rouška nebo ústenka musí chránit ústa i nos a je nutné je měnit nejpozději po 3 hodinách.

Jednorázové roušky likvidujte jako infekční odpad.

Po celou dobu ošetření myslete na to, abyste se nedotýkala svého obličeje

Odborníci doporučují používat pro větší bezpečnost i speciální ochranné brýle, které koupíte v řádu stokorun.

8. Dbejte na ochranu pracovního oděvu

Další věcí, na kterou je nutno dbát, je také ochrana pracovního oděvu. Pro nejvyšší úroveň ochrany odborníci doporučují používat jednorázové pracovní oděvy. Ale není to nutné: bezpečnost oděvu zajistí stejný postup jako při péči o textilní roušky – stačí oděv separátně vyprat s mycím prostředkem na teplotu nejméně 60 °C.

Inspirace_essente_depositphotos.com

9. Platby bezkontaktně

Zvažte, zda není na čase si konečně (nyní také pro vaše bezpečí) pořídit dlouho plánovaný terminál pro platby kartou? Klientky jsou dnes už na tento typ bezpečné platby zvyklé a jistě tuto novinku ocení…

10. Myslete na vlastní bezpečí

Tento bod pro vás jistě nebude nijak příjemný, ale odborníci doporučují myslet na vlastní bezpečí a při objednávání se zákaznice decentně zeptat, zda v průběhu posledních 14 dnů nepřišla do styku s pozitivně testovanou osobou na Covid-19, zda se u ní neprojevily známky infekčního onemocnění dýchacích cest a zda se cítí zdravá.

Před odchodem zákaznici slušně požádejte o zprávu v případě, kdyby onemocněla.

Pokud jste tak doposud nečinila, všechny zákaznice si evidujte, včetně jejich telefonního čísla.

Variantou k tomuto bodu může být také možnost vyzbrojit se formulářem Prohlášení o bezinfekčnosti, který necháte zákaznicím podepsat.

Po ošetření neprodlužujte další komunikaci se zákaznicí, abyste omezila délku kontaktu a měla čas na pečlivou dezinfekci a přípravu prostor pro další zákaznici.

 

A nezapomínejte v toto náročné období ani na sebe – posilujte vlastní imunitu vitamíny, sluníčkem a hlavně dobrou náladou!

Zdroj a více informací najdete na www.uniek.cz

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*