Vítejte u dalšího dílu našeho Velkého kosmetického speciálu, ve kterém se s vámi o své cenné zkušenosti z praxe dělí známé české kosmetičky. V tomto díle jsme vyzpovídali dvojici kosmetiček a zároveň majitelek salonu Outlá-Kábrtová, který sídlí v Praze 7 na Letné, paní Kláru Outlou a Petru Kábrtovou.
Společně podnikají už čtyři roky a v takové spolupráci vidí spoustu výhod. Ale především si rozumějí v tom základním – dělat pro své klienty maximum, aby se pro ně stala každá návštěva jejich kosmetického salonu výjimečně příjemným zážitkem. Velkou měrou k tomu přispívá i překrásný interiér salonu, který si kosmetičky samy navrhly a s pomocí svých blízkých a přátel pak také samy realizovaly.
Jak vznikl nápad na společné podnikání?
Nápad vznikl, když jsme se potkaly v jednom větším salonu v Praze, kde jsme vedle sebe dva roky pracovaly. Říkaly jsme si, že bychom chtěly dělat služby trochu jinak, především trávit víc času s klienty, měly jsem různé nápady, které bychom rády uskutečnily. Proto jsme se rozhodly jít vlastní cestou. Velmi nám přitom pomáhali naše rodiny i přátelé, a to nejen duševní podporou, ale hlavně při rekonstrukcích stávajících prostor – ať už to byl první salon v Karlíně, nebo teď tady na Letné.
Jak dlouho už společně pracujete a jaké má podle vás podnikání ve dvou výhody, případně nevýhody?
Od chvíle, kdy jsme si otevřely salon, společně podnikáme už 4 roky. Předtím jsme vedle sebe pracovaly 2 roky. Výhody – můžeme se navzájem doplňovat, každá přináší do podnikání svůj díl, můžeme se vzájemně podporovat i v nějakých krizích, které občas přicházejí, zkrátka můžeme se dělit o starosti i o radosti. Je skvělé mít parťáka – když si s něčím nevíte rady, přijde ten druhý a pomůže nebo rozhodne. Dnes, kdy už je nás víc v salonu, by navíc bylo pro jednu osobu velmi náročné se o všechno postarat.
A nevýhody? Snad to ani nevýhoda není, spíš nutnost – rozhodovat o všem společně a umět se na všem dohodnout. Ale to se nám daří a zároveň víc nápadů vede k lepším výsledkům.
Váš kosmetický salon se nachází na pražské Letné. Jak se vám daří obstát ve velké konkurenci, kterou hlavní město s desítkami dalších salonů představuje?
Konkurence? Co to je? (smích) Ne, vážně, salonů je v Praze samozřejmě spousta, ale my v konkurenci spatřujeme spíš hnací motor našeho podnikání a také potřebnou inspiraci. Zároveň jsme přesvědčené, že kvalitní služby vždy vyhrají, a protože jsme si jisté vysokou úrovní těch, které nabízíme, konkurence se opravdu nebojíme.
Čím si myslíte, že je váš salon jedinečný?
Služby děláme tak, jak bychom chtěly, aby to vypadalo, když my samy někam přijdeme na kosmetické ošetření. To má určitý postup a řád, které jsme trošku obměnily, doplnily, přidaly trochu vlastní improvizace. Co klienti hodně chválí a co asi je celkem výjimečné, je velký prostor, který má každý k dispozici, kde má naprosté soukromí, může v klidu relaxovat. Je to takové krásné zastavení v rušném dni, kdy nemusí na nic myslet, jen odpočívat a nechat o sebe pečovat. Je tady přítmí, ticho, lidé automaticky odkládají telefony, notebooky…
Chodí k vám spíše mladší nebo zralejší ženy – z blízkého nebo i vzdáleného okolí?
Nedá se asi škatulkovat – mezi našimi klientkami, ale i klienty, kterých máme také několik, jsou lidé každého věku. A je mezi nimi i mnoho těch, kteří k nám dojíždějí. Není prioritou, abychom byly za rohem, a za službami, s nimiž jsou spokojení, si rádi dojedou. Máme i klienty, kteří bydlí v zahraničí a jezdí do Prahy pracovně. A vždy, když přijedou do Čech, tak se ozývají. A i když hned nenajdeme místo v rezervačním systému, tak čekají, kdyby se nějaká skulinka objevila. To nás moc těší.
Jakou péči si nejčastěji dopřávají a jak pravidelně?
U nás vede kosmetické ošetření a pedikúra, hodně se opustilo od krátkých (hodinových) procedur, a spíš jsou žádaná 1,5 nebo 2hodinová ošetření. Což jsme samozřejmě rády, protože to byl i jeden z našich hlavních důvodů, proč jsme chtěly začít samostatně podnikat, abychom měly na každého klienta více času.
Proč jste si vybraly právě kosmetiku Essenté – jak jste ji „objevily“ a čím vás oslovila?
Klára: S kosmetikou Essenté pracuji já osobně už 9 let. Objevila jsem ji na veletrhu, kdy jsem objednávala jednorázový materiál od firmy MAKO. Když jsem poprvé kosmetiku Essenté uviděla, zaujal mě elegantní obal, myslela jsem si, že se jedná o nějakou francouzskou značku. Vyzkoušela jsem ji a zjistila, že i obsah je velmi zajímavý. Za zvláště silnou a vydařenou považuji například řadu na akné. Takže když jsme se pak seznámily s Petrou, ani jsme neuvažovaly, že bychom pracovaly s jinou kosmetikou než s Essenté. Také jí byly přípravky této značky sympatické a hezky jí voněly.
Zúčastňujete se školení pořádaných Essenté?
Obě dvě se pravidelně zúčastňujeme školení, která firma Essenté pořádá, absolvovaly jsme většinu z nich a každé nám přineslo nějaké nové postřehy, nový náhled na věc. Když vyjde novinka, hned nás zajímá a jedeme se proškolit. I v době lockdownu probíhala online školení, to bylo skvělé, byly jsme rády nejen za nové informace, ale i za vzájemný kontakt.
Jak na ošetření kosmetikou Essenté reagují klientky – komentují třeba její vůni? Mají zájem kupovat si přípravky Essenté i pro domácí péči?
Vůni přípravků Essenté komentuje při ošetření většina klientek. Vyhovuje jim, že je jemná, příjemná. Co se týče nákupu přípravků pro domácí ošetření – často se nám stává, že se klientky rozmýšlejí, zda si něco pořídí domů, a pak při příští návštěvě nám líčí, jak si samy přípravek objednaly na internetu, protože se jim velmi osvědčil. Samozřejmě jsme nejraději, pokud si klienti koupí kosmetiku u nás, protože tím domácí péče okamžitě hezky navazuje na salonní ošetření. Proto se snažíme vybavit klientky vzorečky na doma. Odnášejí si tak malý dárek a zároveň jim obal připomene, co to bylo za kosmetiku, která jim byla tak příjemná.
Který z produktů Essenté používáte nejraději?
Klára: Každý přípravek je jedinečný, já osobně mám ráda Therapy krém, Vyrovnávací krém je zase skvělý na hydrataci, strašně ráda odličuji micelárním olejem, protože krásně voní, má perfektní skluznost.
Petra: Výborný je i oční krém a oční maska, to jsou také naši favorité. Na ty také klienti často pozitivně reagují a ptají se, co to bylo za produkt, který jsme nanášely, že jim byl příjemný. Opravdu se nedá jmenovat jeden přípravek jako nejlepší.
Jak jste v salonu zvládly období pandemie Covid-19? A našly byste na tom podivném období i nějaké klady?
Samozřejmě dlouhý výpadek služeb představoval i pro nás finanční ztrátu, a kdyby se opakoval, nebylo by to dobré. Ale jsme tady opravdu skvělá parta a navzájem jsme se podrželi. A popravdě řečeno, nám oběma ta „nucená přestávka“ pomohla. Obě máme sklon k workoholismu a neumíme říkat ne. Pandemie nás po asi 15 letech intenzivní práce zastavila. A my jsme si odpočinuly, začaly jsme mít čas samy na sebe. V podnikatelské a pracovní rovině to byl samozřejmě průšvih, ale v té osobní klady vidíme. A také jsme měly čas o salonu víc přemýšlet a napadly nás různé možnosti, a tak chystáme novinky, ale ty jsou zatím ještě tajemstvím.
S klientkami jsme se v době pandemie snažily být dále v kontaktu přes sociální sítě. Našly jsme si čas pořídit nové fotky – nafotily jsme produkty, připravily balíčky a ty pak posílaly klientkám. Určitě jsme jen neodpočívaly, ale pracovaly jsme na jiných věcech, takových, na které do té doby nebyl čas.
Interiér vašeho salonu je nevšedně krásný a působivý – tmavomodrá tapeta, svítidla, parketová podlaha. Návrh jste svěřily designérům, nebo jste se na něm i samy podílely?
Ano, jsme na náš krásný interiér opravdu pyšné a je pravda, že se nám v takovém prostředí i hezky pracuje. A kdo stojí za jeho návrhem? Naše duo Outlá-Kábrtová 😊 Opravdu všechno jsme si dělaly samy, samozřejmě s pomocí našich manželů a přátel. Vlastně nás ani nenapadlo (a ani nebyly finance), abychom si prostory nechaly navrhnout od profesionálních designérů. Ale na všem jsme se shodly a snažily se i zachovat historické prvky, které jsou krásné a dávají prostoru osobitost.